Kilpailut

Hinta 55 €
Tied. Lotta Remahl 050 557 4354

KILPAILUKALENTERI KEVÄT 2024

Kevään estekisat  Kutsu päivitetty 27.1.

su 24.3.   ER ESTE I, seura

su 14.4.   ER ESTE II, seura
klo 11      Lähtölistat Equipe
               Kilpailijatiedote päivitetty 11.4.
               Toimihenkilöluettelo

su 19.5.   ER EQUITAR seurakoulukilpailut
jko 10

su 26.5.   ER ESTE III, seura
​klo 11

Kotikisojen alennetut lähtömaksut:

• ER:n jäsen voi saada alennusta seuran omien kilpailujen lähtömaksuista, kun hän osallistuu kyseisen kilpailun järjestelyihin, samalla hän kerää itselleen aktiivipisteitä.

HUOM! ER:läinen, kun osallistut omiin kisoihin, voit myös toivoa mihin tehtävään haluat osallistua kilpailujärjestelyissä, sähköpostilla evitskogin.ratsastajat@gmail.com

HUOM! HUOM! Tässä ote SRL:n kilpailutiedotteesta ensi vuoden kilpailijoille:

Kilpailulupa tulee olla maksettuna
-       Vanha kilpailulupa on voimassa 15.1. asti. Tämän päivän jälkeen oleviin kilpailuihin ja valmennuksiin tulee olla uusi kilpailulupa.
-       Jäsenmaksun voit maksaa Jäsenhuoneessa oma.ratsastus.fi, josta maksu kirjautuu Kipaan muutamissa minuuteissa. Paperilaskulla maksettaessa maksun kirjautumiseen menee muutama pankkipäivä.
-       Jäsenmaksun tulee olla maksettu ja tiedon tulee myös löytyä KIPAsta ennen kuin pääset ostamaan kisaluvan.
-       Kilpailulupa tulee maksaa ennen vuoden ensimmäistä kilpailuun ilmoittautumista.

Rahapalkintojen verotus
Rahapalkinnot ovat veronalaista tuloa ja tulosta peritään ennakkovero. Ennakkoveroa varten tarvitaan Työkorvauksen tai Urheilijan verokortti, jonka voi tehdä OmaVerossa. Mikäli veroprosenttia ja työkorvauksen / urheilijan verokorttia ei ladata Kipaan, Kipa perii rahapalkinnoista 60 prosentin ennakkoveron. Ohjeet sivulla https://www.ratsastus.fi/kilpailu-ja-valmennus/kilpailijalle/palkintojen-ennakkovero/ ja Kipan Apua-sivulla Eniten kysytyt kysymykset > KIPA kilpailijalle > Näin tilaat verokortin OmaVerossa rahapalkintoja varten.

Työkorvauksen tai urheilijan verokortti tulee ladata Kipaan viimeistään 5 vrk ennen kilpailun alkua. SRL tarkistaa verokortin normaalin työajan puitteissa. Mikäli työkorvauksen / urheilijan verokortti puuttuu, on veroprosentti 60. Mikäli urheilija on ladannut väärän verokortin, kuten palkansaajan verokortin, se hylätään ja veroprosentti on 60, kunnes oikea verokortti on ladattuna urheilijan profiiliin. Kilpailun jälkeen ladattua verokortin prosenttia ei oteta huomioon takautuvasti.

Wilma Silén ja Majestic Solbackassa kesäkuussa 2023

KILPAILULUVAT 2024

Lue lisää    KIPAn Kauppa

Kansainvälinen A-lupa 320 €
Kansallinen A-lupa      150 €
aluekilpailulupa           30 €
seurakilpailulupa          10 €

HUOM! HUOM! HUOM!

Kaikkien ensi kertaa seura- tai aluelupaa hakevien on osallistuttava ER:n sääntökoulutukseen tai vastaavaan. EsRa:n ja muiden alueiden koulutukset ovat maksullisia.
Tied. anne.molander@gmail.com

Vaihtoehtoisesti voi suorittaa SRL:n sääntökoulutuksen 2024 täällä.

MATERIAALIA LUETTAVAKSI KILPAILIJOILLE

ER järjestää lauantaina 10.2. sääntökoulutuksen, jossa kilpailijat pääsevät päivittämään sääntötietouttaan. Alla ER:n sääntökoulutusmateriaali.

HEVOSEN VUOSIMAKSU

Hevosen vuosimaksun/lisenssin 40 € pääsee maksamaan KIPAn Kaupassa kirjoittamalla hakukenttään hevosen nimi. Voidakseen kilpailla seuratasolla ja siitä ylöspäin on hevosen vuosimaksun oltava maksettuna ennenkuin pääsee ilmoittautumaan kilpailuihin KIPA:ssa aluetasolla ja siitä ylöspäin.

Evitskogin Ratsastajat ry
Evitskogs Ryttare rf